پیچ های متری STUD BOLT

پیچ های متری STUD BOLT, پیچ هایی هستند مشابه پیچ های متری که تقریبا نحوه تولیدشان هم مانند پیچ های متری می باشد ولی از لحاظ طولی کوتاه تر از آن ها بوده و دارای جنس و مقاومت و استحکام بیشتری هستند.

پیچ های استاد بولت stud bolt از جنس خشکه و در گرید ۸٫۸ و ۱۰٫۹ و۱۲٫۹ و همچنین از جنس استیل ساخته می شوند که هر کدام کاربرد های خاصی در صنایع مختلف دارند.

پیچ های متری STUD BOLT عموما همراه با دو مهره می باشند که در دو سر آن ها بسته می شود و در بازار هم همراه با این دو مهره به فروش می رسد.

چون این مهره ها با سایر مهره ها فرق دارند و دارای مقاومت بالایی هستند و دارای ارتفاع بلند تر و همچنین گوشت دار تر هستند که وظیفه ی آن ها سفت کردن و چفت کردن پیچ استاد بولت در جای مد نظر می باشد. اصطلاحا به این مهره ها که به دو سر پیچ استاد بولت بسته می شوند مهره 2H می گویند.

پیچ های استاد بولت STUD BOLT  در دنده های مختلفی از قبیل دنده های میلیمتر و دنده درشت و دنده اینچی تولید می شود که معمولا نوع دنده اینچی آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 پیچ های استاد بولت بیشتر در مصارفی همچون نفت و گاز و پتروشیمی و ساخت انواع دکل های حفاری و مجموعه های وسیع پتروشیمی و ساخت سازه های بزرگ فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل اینکه در بیشتر مصارف در معرض آب می باشند.

اکثر این پیچ ها را به صورت گالوانیزه گرم و داکرومات مورد استفاده قرار می دهند تا از زنگ زدن آن ها در اثر رطوبت جلوگیری شود.